tisdag 23 mars 2010

Loppis


Kakor och gamla kaffeserviser hör ihop. De här fina fyndade jag idag. Jag hoppades hitta ett våningskakfat men de är sällsynta, så jag fortsätter leta. Dock ramlade jag över en Rörstrand skål, lite defekt med vad gör det när den loss på hela 20 kronor?
Det är nog min romantiserade bild av barndomens fika stunder i mormors kök, med broderad duk och naggat porslin, "Sega Kakan" och kokostoppar som gör att jag faller handlöst för sånt här. I vilket fall som helst så kommer de att göra sig fint i mitt omgjorda kök så småningom....

3 kommentarer:

IFK Fjärås P-01 sa...

Åh sega kakan den glömmer vi inte säg. Tyvärr går det ju inte att få till den som hon fick. Ps du missa alla missmatchade saftglassen:)
Anna

Eva sa...

Kanske har min mor den där mojängen som Wera brukade baka den där "Sega Kakan" i. Eller så var det den som min far ansåg vara "livsfarlig" och slängde....jag får kolla det ;)

IFK Fjärås P-01 sa...

Den gick i containern eftersom den ansågs livsfarlig:) Har experimenterat lite med receptet dock och nästan lyckats genom att ha ett lock på en stund under tiden i ugnen:). Men hon körde ju inte som vi vanliga dödliga med mått och sånt så det satt mycket i nyperna där :)

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails